mp19

Michal Prokop & Framus Five- Krásný ztráty finále

Michal Prokop se s pořadem rozloučí na tradičním Vánočním koncertě v Divadle Archa s exkluzivními hosty!

Krásný ztráty, populární talk show Michala Prokopa, míří do finále. V prosinci odvysílá Česká televize poslední epizodu s neuvěřitelnou číslovkou pět set. V pořadu se za barem během čtrnácti let vystřídalo téměř tisíc hostů z různých oborů včetně hudební branže. A protože je Michal Prokop především hudebník, rozhodl se konec pořadu oslavit koncertem. Závěr Krásných ztrát spojí s tradičním Vánočním koncertem, který představí zajímavé hosty, tentokrát vybrané  právě z hostů televizního baru, ovšem těch, kteří jsou rovněž hudebníky. Diváci se tak mohou těšit na vystoupení populární slovenské zpěvačky Jany Kirschner, country legendu Wabi Daňka a kytarového virtuóze Lubomíra Brabce. Výjimečný koncert, se uskuteční 19. prosince v Divadle Archa. Koncert natočí a jeho záznam odvysílá Česká televize na novém kanále ČT ART.

V prosinci tohoto roku mají Krásný ztráty šanci dospět k mimořádnému výročí – během pětisté premiéry přivítat tisícího hosta. Pravda – dva z nich – Spejbl a Hurvínek nebyli z masa a kostí, nýbrž ze dřeva. Michal Prokop si zve do svého televizního baru už čtrnáct let v nejrůznějších kombinacích nejzajímavější umělce, sportovce, politiky, novináře, lékaře, vědce, humanitární pracovníky – dokonce jednoho kosmonauta, aby mu vyprávěli o svých krásných ztrátách.

V baru Krásný ztráty měli často příležitost se potkat dlouholetí přátelé: například dramatik a prezident Václav Havel s americkou ministryní zahraničí Madeleine Albrightovou, naopak první setkání v životě tam absolvovali třeba ministr kultury Pavel Dostál s legendou českého undergroundu Mejlou Hlavsou. Ale takových bylo mnohem více. Dokumentaristka Helena Třeštíková tam nabídla natáčení svého dokumentu Pavlu Tigridovi, slovenský herec Julius Satinský zas vysvětloval Petře Buzkové, že lidi, kteří mají talent, nemají důvod vstupovat do politiky. Došlo i na rodinná setkání, která patřila téměř vždy k nejzdařilejším: Herec a kaskadér Zdeněk Srstka zaujal svého syna, tehdy generálního ředitele Národního divadla Jiřího Srstku, univerzální odpovědí „o tom jsem, člověče, nikdy nepřemýšlel“, zatímco herečka Ivanka Devátá si pochvalovala, že tolik jako v baru Krásný ztráty se o svém synovi – zpěvákovi Marku Hlavicovi, nedozvěděla za poslední desítky let.

Hosté Krásných ztrát jsou ikonami svých oborů i a energií tohoto národa, řada z nich strávila část svého života se statutem politického vězně, jiní zas prožili velkou část svého produktivního života v zahraničí, protože je totalitní politický systém vyhnal do exilu, další – a ani těch nebylo právě málo – se v zahraničí s překvapením ocitli, když se v roce 1993 rozdělilo Československo. Hosté ze Slovenska většinou obzvláště rádi kývli na pozvání do pražského baru, protože, jak rádi sami připomínají, právě na Slovensku požívá Prokopův pořad mimořádného respektu.

Od prvního dílu do současnosti vydrželi vedle scenáristy a moderátora Michala Prokopa v tvůrčím týmu ještě spoluautor, scenárista a režisér Jan Lacina, hlavní kameraman Martin Čech a střihač Michal Hýka. Velkou zásluhu na výsledné podobě talk show má také původní režisérka Tereza Kopáčová, která dnes pod příjmením Vrabelová šéfuje pro Českou televizi úspěšný hraný projekt Nevinné lži. Pořad začínal na základě nabídky tehdejšího generálního ředitele Jakuba Puchalského v tvůrčí skupině Antonína Trše, který během let střídal funkce, ale záštitu nad výsledkem si prakticky po celou dobu podržel. Během čtrnácti let své existence zažily Krásný ztráty v České televizi osm generálních ředitelů a ještě víc těch programových, stěhovaly se ve vysílání přes všechny všední dny a momentálně zakotvily v sobotním podvečeru na ČT 2, jehož jsou stálicí od svého druhého roku vysílání, neboť první sezónu prožily ve střídavém rytmu s Ebenovým pořadem Na plovárně na kanálu ČT1. Setkání dvou světů v baru u Michala Prokopa se během let vyprofilovalo v jednu z nejzavedenějších značek, kterými Česká televize aktuálně disponuje.